Μία υποθήκη του Καισαρείας Βασιλείου.
Του Αριστείδη Πανώτη
Ο δημοφιλής Καππαδόκης ιεράρχης Μέγας Βασίλειος ο οποίος αιώνες τιμάται ως ιδανικό πρότυπο που σε τίποτα δεν μοιάζει με το σύγχρονο είδωλο του καταναλωτισμού τον ευτραφή Γερο-Χειμώνα άλλων λαών που πλαστογράφησε ακόμη και το όνομά του για να εμπορευθεί τις φιλάνθρωπες πράξεις του βίου του.
Ἡ παρατεταμένη τριχοτόμηση τῶν Ὀρθοδόξων στὴν Οὐκρανία καὶ οἱ διχογνωμίες καὶ τὰ ἀκολουθοῦντα συμβάντα συγχνὰ ἀποτελοῦν θέματα ποικίλλων σχολιασμῶν στὸ διεθνὴ Τύπο.Δυσμενεῖς εἶναι οἱ κρίσεις γιὰ ὃσους συνοικοῦν στὴν Ἀνατολικὴ Εὐρώπη ποὺ οἱ τοπικὲς τους Ἐκκλησίες τοὺς τελευταίους αἰῶνες ὑπέκυψαν στὴν ἐθνοφυλετικὴ διαίρεση αὐτὴ ποὺ καλλιεργοῦσαν οἱ ἀντιμαχώμενες κρατικὲς ἐξουσίες.
Το ενδιαφέρον μου γιά την Ορθοδοξία στη Ρωσία ξεκίνησε από εκείνον που διέγνωσε παιδιόθεν τη κλίση μου και έσπειρε στη ψυχή μου τον πόθο για τα ιερά γράμματα. Είχε μετεκπαιδευτεί στη Θεολογική Ακαδημία της Αγίας Πετρουπόλεως ο Γρηγόριος Παπαμιχαήλ.
Μιὰ συνοπτικὴ ἐξιστόρηση
ἀπὸ τὸν Ἀριστείδη Πανώτη.
Οἱ χαρμόσυνες κωδωνοκρουσίες τῶν μεγαλοπρεπῶν ναῶν τῶν πόλεων καὶ τὰ γλυκὰ μονοκάμπανα τῶν ἐκκλησιῶν τῆς ὑπαίθρου, θὰ προσκαλέσουν καὶ πάλι τοὺς πιστοὺς τὴν Δεκεμβριάτικη νύκτα γιὰ νὰ μυσταγωγιθούν στὸ μεγάλο μυστήριο τῆς «Σαρκώσεως τοῦ Λόγου» καὶ νὰ ξαναζήσουν τὴν ἡμέρα «ποὺ ἐγεννήθη ὁ Χριστὸς».
«Δεύτε ιδώμεν πιστοί, που εγεννήθη ο Χριστός»
Το σημείο «που εγεννήθη ο Χριστός» στη Βηθλεέμ της Ιουδαίας, είναι πάνσεπτος άγιος τόπος για μυριάδες ανθρώπων είκοσι τώρα αιώνες. Δεν μας προσδιορίσθηκε απόλυτα από την ευαγγελική διήγηση.
Ο Ευαγγελιστής Λουκάς, που αναφέρεται στην υπερφυσική Γέννηση του Θεανθρώπου Κυρίου μας, μιλά για τον γενέθλιο τόπο τη Βηθλεέμ, και για το βρεφικό λίκνο, μια «φάτνη».
από τον καθηγητή Αριστείδη Πανώτη
Σε εποχή που ἡ μανιασμένη τρικυμία τοῦ βίου παρασύρει στο μαύρο βυθό του πελάγους άτομα, οικογένειες και το μεγαλύτερο μέρος του λαού μας επικαλούμεθα όπως καὶ οι «ναυτιλευόμενοι»παρακλητικά τον Αγιοθαλασσίτηιεράρχη των Μύρων για να γαληνεύσει τον τάραχο του κλυδωνισμού που μας απειλεί ιδιαίτερα αυτή την εβδομάδα του Ιανουαρίου,που συμπροσεύχεται η Δύση και η Ανατολή από εκατονταετίας (1910) για την εφαρμογή του κανόνα που έδωσε ο Ίδιος ο Ιησούς Χριστός γιατην ενότητα της Εκκλησίας Του ( Ιω.ιζ΄) προς σωτηρία της ανθρωπότητος.
του καθηγητή Αριστείδη Πανώτη
Μ. Ιερομνήμονα της Εκκλησίας
Ενθρόνιση του Αθηνων Ιερωνύμου Α τον Μαιο του 1967
Το επίκαιρο θέμα της ανώτατης δικαστικής κρίσεως για μία αμφιλεγόμενη δικαστική απόφαση για κάποιο ανώτατο θρησκευτικό λειτουργό από Συνοδικό δικαστήριο παραπέμπεται «εφέσιμα» με την «επίκληση της Εκκλήτου» στο σεπτό πρόσωπο του Οικουμενικού Πατριαρχείου.
Συνοπτική εξιστόριση του θεσμού των αξιωμάτων της Μ. Εκκλησίας
του Αριστείδη Πανώτη
μ. ιερομνήμονος του Οικουμενικού Θρόνου
Στην Ιστορία της ανθρωπότητος οι θρησκευτικοί και πολιτειακοί θεσμοί συνέστησαν κατά τα ιδεώδη τους διάφορα τιμητικά αξιώματα που για να λειτουργήσουν εύρυθμα και αποτελεσματικά η για να φιλοτιμήσουν αξιότιμα πρόσωπα που στηρίζουν την αποστολή τους.
«Ἀφιέρωμα στὴν 23η ἐπέτειο ἀπὸ τῆς ἐκλογῆς τοῦ Πατριάρχου μας»
Τοῦ Ἀριστείδη Πανώτη
Ἡ «ἡμερολογιακὴ προσθήκη» τοῦ 1924 ἒγινε στὴν Ἑλλάδα, ὃπως καὶ στὰ περισσότερα ὀρθόδοξα κράτη τῶν Βαλκανίων, μὲ τὴ συμφωνία τῆς Πολιτείας καὶ τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς τοπικῆς Ἐκκλησίας.
Ιστορικά σημειώματα για μία διένεξη.
Του καθηγητή Αριστείδη Πανώτη.
Η Α.Θ.Π. ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος συλλειτουργεί στο Φανάρι με τον ελληνομαθή νέο πατριάρχη Αντιοχείας Ιωάννη Ι΄.
Ο «εξ απαλών ονύχων» αγρεύσας με στα Θεολογικά Γράμματα διαπρεπής καθηγητής και Ακαδημαϊκός Γρηγόριος Παπαμιχαήλ, ήταν ο εντολοδόχος του Αθηνών Χρυσοστόμου Παπαδόπουλου σπουδαίου ιστορικού καθηγητή και αρχιεπισκόπου για την έκδοση των καταλοίπων του.