Ένα θαυμαστό  γεγονός  προ πεντηκονταετίας στην Αγιά ΣοφιάΈνα θαυμαστό γεγονός προ πεντηκονταετίας στην Αγιά Σοφιά

Μνήμη της Τρίτης 25ης Ιουλίου 1967

διάβασε περισσότερα
Ο Μουσταφά Κεμάλ και η μουσειοποίηση της Αγίας ΣοφίαςΟ Μουσταφά Κεμάλ και η μουσειοποίηση της Αγίας Σοφίας

Ο Μουσταφά Κεμάλ και η μουσειοποίηση της Αγίας Σοφίας. [ … ]

διάβασε περισσότερα
ΠΩΣ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕ ΤΟ 1927 ΜΙΑ ΑΝΤΑΡΣΙΑΠΩΣ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕ ΤΟ 1927 ΜΙΑ ΑΝΤΑΡΣΙΑ

διάβασε περισσότερα
Η συμφωνία των Πατέρων για τα προνόμια της Νέας ΡώμηςΗ συμφωνία των Πατέρων για τα προνόμια της Νέας Ρώμης

Το «Μικρό Συνοδικό» του Πατριαρχικού Οίκου Μία ισ [ … ]

διάβασε περισσότερα
Η   ΠΑΡΑΔΟΞΗ ΚΑΤΑΞΙΩΣΗ   ΟΣΩΝ....... ΠΕΡΙΜΕΝΑΝΗ ΠΑΡΑΔΟΞΗ ΚΑΤΑΞΙΩΣΗ ΟΣΩΝ.…… ΠΕΡΙΜΕΝΑΝ

Σκέψεις για τα συντελεσθέντα στη Σμύρνη.

διάβασε περισσότερα
Δύο κειμήλια του Ιερομάρτυρα Σμύρνης Χρυσόστομου στον διάδοχό του Μητροπολίτη ΒαρθολομαίοΔύο κειμήλια του Ιερομάρτυρα Σμύρνης Χρυσόστομου στον διάδοχό του Μητροπολίτη Βαρθολομαίο

Του Αριστείδη Βικέτου ΑΠΕ-ΜΠΕ

διάβασε περισσότερα

ΓΙΑΤΙ Η «ΣΤΑΥΡΩΣΗ»ΑΡΓΕΙ ΝΑ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΤΕΙ;

Η προοδευτική αποκάλυψη της εικόνας της Λυτρώσεως.

Του καθηγητή Αριστείδη Πανώτη

stavrosi1

Το ιστορικό γεγονός της Σταυρώσεως του Ιησού Χριστού, απετέλεσε κορυφαία αλήθεια της Καινής Διαθήκης και μετά της Αναστάσεως αποτελεί τη τελείωση της απολυτρωτικής αποστολής Του. Όσοι θέλησαν να αμφισβητήσουν τη σωστική αποστολή του Κυρίου αρχικά την ενέπλεξαν μὲ τη Μεσσιανική προσδοκία των Ιουδαϊζόντων (Εβιωνισμός) ή «κατά την εαυτών δόκηση» απέρριψαν την ανθρώπινη παρουσία του (Δοκιτισμός), ή ακόμη και βέβηλα τη μυθολόγησαν «με την απάτη των ιδεών του παρελθόντος» (Γνωστικισμός), ή και τέλος πολέμησαν τη «Μονογενή» σχέση του με το Θεό Πατέρα ( Αρειανισμός).

Read more: ΓΙΑΤΙ Η «ΣΤΑΥΡΩΣΗ» ΑΡΓΕΙ ΝΑ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΤΕΙ

Ο Πάπας Ρώμης Κωνσταντίνος (708715), ένας γόνος προσφύγων στη Χίο πριν 13 αιώνες

constantin-1 xr-2

Ο Πάπας Ρώμης Κωνσταντίνος (708715)

Μιά ιστορική αναδρομή με διδάγματα.

 Ο Πάπας Ρώμης Κωνσταντίνος (708715), ένας γόνος προσφύγων στην Ανατολή 

από τον Αριστείδη Πανώτη

Η Ιστορία διδάσκει τα πάντα, ακόμη και αυτό το μέλλον που έχει προεκτάσεις και μέσα στη καθόλου εκκλησιαστική ζωή και παρουσία. Είναι περίεργη ἡ εναλλαγή προσώπων και καταστάσεων που συμβαίνουν στη «Προκαθήμενη της Αγάπης» Εκκλησία της Ρώμης από τά μέσα του 7ου μέχρι του 8ου αιώνα. Όποιος μελετά τις σελίδες αυτές συλλογίζεταί τα σύγχρονα διατρέχοντα και δεν μπορεί να μη συναγάγει κάποια χρήσιμα συμπεράσματα.

Read more: Ο Πάπας Ρώμης Κωνσταντίνος (708 – 715), ένας γόνος προσφύγων στη Χίο πριν 13 αιώνες

Η ΔΙΑΚΟΝΙΑ ΤΟΥ ΑΡΧΙΔΙΑΚΟΝΟΥ ΑΘΗΝΑΓΟΡΑ ΣΠΥΡΟΥ

(ΜΕΤΕΠΕΙΤΑ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ) ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

athinagoras
Ο αρχιδιάκονος Αθηναγόρας κατά τη διαμονή του στην Αθήνα (19181923)

Σελίδα της ιστορίας μεγάλου Πατριάρχη 

Ο Αθηνών Μελέτιος καλεί τον αρχιδιάκονο Αθηναγόρα από τον Άθωνα στο Κλεινόν Άστυ των Αθηνών 

Του Άρχοντος Ιερομνήμονος της Μ.τ.Χ.Ε. Αριστείδη Πανώτη 


Η δίνη του «Εθνικού Διχασμού» (19161922), επεκτάθηκε και στην Εκκλησία με ευθύνες ελλαδιτών ιεραρχών. Κάποιοι Έλληνες αξιωματικοί βενιζελικών φρονημάτων επισκέφθηκαν στην Άνω Μακεδονία την πόλη του Μοναστηρίου, σημερινά Βουτόλια ή Βυτώλια, και φιλοξενήθηκαν από τη Μητρόπολη Πελαγονίας. Από τις συζητήσεις που έγιναν εκεί διαπίστωσαν ότι ο μητροπολίτης Χρυσόστομος Καβουρίδης ήταν «βασιλικός και επομένως γερμανόφιλος» και αυτό μεταδόθηκε στους Γάλλους. Έτσι όταν επήγε ο μητροπολίτης στη Θεσσαλονίκη μαζί με τον αρχιδιάκονό του Αθηναγόρα για υπηρεσιακούς λόγους βρέθηκε στη περιοχή που ήλεγχαν οι Γάλλοι, αυτοί τους συνέλαβαν ως «κατασκόπους» και τους φυλάκισαν μάλιστα φρουρούμενους από μουσουλμάνους Σενεγαλέζους οπλίτες. Τελικά με παρέμβαση του μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Γενναδίου ελευθερώθηκαν με τον όρο να εξοριστούν στο Άγιον Όρος. 

Read more: Η ΔΙΑΚΟΝΙΑ ΤΟΥ ΑΡΧΙΔΙΑΚΟΝΟΥ ΑΘΗΝΑΓΟΡΑ ΣΠΥΡΟΥ (ΜΕΤΕΠΕΙΤΑ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Προς «Κυκλευτάς και τοις αγγέλοις τη πομπή αυτών»

Σχόλιο γιὰ τὴ ποιότητα του ελλαδικού αντιρρητισμού.

Του καθηγητή Αριστείδη Πανώτη

Μ. Ιερομνήμονα του Οικουμενικού Θρόνου

kiklrutas

Ἡ κόλαση τῶν κάθε λογῆς κυκλευτῶν. Ψηφιδωτό τοῦ ΙΑαπὸ τὸ Παλέρμο. 

Κατὰ τὸ Ἁγιορείτικο γλωσσάριο «κυκλευτὴς» εἶναι κάθε καλόγηρος, και κατ’ ἐπέκταση κληρικὸς ἢ λαϊκός, ποὺ δὲν στεριώνει πουθενὰ καὶ ἀποζητᾶ πάντα καὶ παντοῦ δόλιους ζηλωτικούς τρόπους γιατί θέλει νὰ αὐτοπροβληθεῖ και νὰ διαδόσει ἀκόμη καὶ μὲ ψευδώνυμο τίς φαντασιώσεις του ποὺ ἔμαθε στοὺς παρεκκλησιαστικοὺς κύκλους του. Ἡ λαϊκὴ σοφία προειδοποιεῖ ὅτι: «Λαγὸς τὴν φτέρη ἔσειε, κακὸ τοῦ κεφαλιοῦ τοῦ ἔκανε»!

Read more: Προς «Κυκλευτάς και τοις αγγέλοις τη πομπή αυτών»

Σε ποιον “ανήκει” το Κατάρ ; Μιά διαφωνία που υπενθυμίζει «Αβδηρητισμό»

Ανακυκλωμένη αντιπαλότητα με σαφή κίνητρα και αόρατους υποκινητές

katar1

Μια ιστορική στιγμή από την Γ΄ Πανορθόδοξη Διάσκεψη στη Ρόδο το 1964, που μελέτησε το θεματολόγιο της μέλλουσας να συνέλθει Μεγάλης Συνόδου των Ορθοδόξων. Σε ένα διάλειμμα της Διασκέψεως οι σύνεδροι μεταξύ των ο πρόεδρος Ηλιουπόλεως Μελίτων, ο Λένινγκραντ Νικόδημος, ο Ιασίου Ιουστίνος, εκπρόσωποι των Πατριαρχείων Αλεξανδρείας και Ιεροσολύμων Ευστάθιος και Γερμανός, ο καθηγητής Β. Αναγνωστόπουλος και ο συγγραφέας του παρόντος άρθρου που κατέγραψε τα Χρονικά της Διασκέψεως και επιμελήθηκε το 1965 την έκδοση των Πρακτικών της.

Read more: Σε ποιον ”ανήκει” το Κατάρ ; Μιά διαφωνία που υπενθυμίζει «Αβδηρητισμό»


Copy­right © 2015.Panotis Dim­itris All Rights Reserved.